من یک زن خانه دار هستم وهمسرم دفترچه بیمه تامین اجتماعی دارد بیمه زنان به چه درد من میخورد؟

  • بسیاری بانوان تصور می‌کنند چون به تبعیت از همسرشان دفترچه درمان دارند خودشان هم بیمه اند، درحالی که این یک تصور کاملاً اشتباه است! درست است که زنان با این دفترچه از خدمات درمانی استفاده می‌کنند اما نمی‌توانند از حقوق و مستمری بازنشستگی مستقل برای خودشان بهره مند شوند.
  • زنان خانه دار با داشتن بیمه بازنشستگی و پرداخت حق بیمه مناسب، پس از رسیدن به سن بازنشستگی(که خودشان انتخاب میکنند) می‌توانند حقوق دریافت کنند و کمک حال اقتصاد خانواده باشند.
  • فوت یا طلاق همسر یکی از سخت ترین سوگ هایی که افراد در طول زندگی خود با آن مواجه می شوند. آسیب های هیجانی، فشارهای اقتصادی، یا فشار دیگران برای اینکه ازدواج مجدد داشته باشید میتواند به مسیر نادرست و انتخاب غلطی منجر شود که عواقب آن آسیب های بیشتری برای زنان به بار آورد. نبودن کارمناسب و ازدواج نکردن و داشتن فرزند و سرپرستی خانواده هم شرایط سختی برای برخی بانوان ایجاد می کند. که باعث استرس های شدید و اختلالات روحی مثل اضطراب و افسردگی خواهد شد.
  • در صورت داشتن حقوق بازنشستگی مستقل، زنان آرامش بیشتری در این زمان داشته و به واسطه همین آرامش از تصمیم های اشتباه دوری خواهند کرد.