بیمه آتیه فرزندان یا ‌‌پس‌انداز در بانک؟

همیشه در هنگام انتخاب بین خرید بیمه‌نامه عمر و سرمایه‌گذاری در بانک ‌‌تردیدهایی وجود دارد. سوال مهم این است که کدام‌یک ارجحیت دارند؟ کدام مفیدتر و مطمئن‌تر و بهتر است؟ در این بخش قصد داریم تا تفاوت‌های بیمه عمر و آتیه فرزندان و سپرده‌­گذاری در بانک را به اختصار شرح دهیم:

  • اگر قصد شما سرمایه‌­گذاری کوتاه‌مدت است، سپرده‌گذاری در بانک‌ها به نظر جذاب‌تر می‌آید، اما باید در ابتدا مبلغ بسیاری را در بانک سپرده‌گذاری کنید تا سود قابل ‌توجهی را بدست بیاورید. اما در بیمه عمر، کافیست تنها یک حق بیمه را پرداخت کنید تا تحت پوشش بیمه‌ای نیز قرار بگیرید؛ بانک فاقد این پوشش‌هاست.
  • در حساب‌ها و سپرده‌­گذاری‌های بلندمدت بانکی، امکان برداشت پول قبل از اتمام قرارداد وجود ندارد، اما در بیمه عمر امکان برداشت اندوخته (وام بدون وثیقه، ضامن و بدون تشریفات اداری) طی مدت قرارداد وجود دارد.
  • یکی از تفاوت‌های قابل توجهی که بین سپرده­‌گذاری در بانک و خرید بیمه عمر آتیه فرزندان مطرح است، متغیر و ثابت بودن نرخ سود پرداختی به اندوخته شما است. در مورد سپرده‌­گذاری در بانک‌­ها، نرخ بهره تحت شرایط متفاوت متغیر است، اما در مورد بیمه عمر نرخ سود تا پایان روندی مشخص و ثابت دارد و تغییری نمی­کند.